Kontynuuj W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".


» ZUS zaprzestaje dodatkowego informowania przedsiębiorców o sporządzeniu dokumentów ubezpieczeniowych

ZUS informuje, że ulega zmianie tryb obsługi wniosków CEIDG-1 zalecający każdorazowo pisemne powiadomienie płatników składek o sporządzeniu przez Zakład odpowiednich dokumentów ubezpieczeniowych na podstawie  informacji otrzymywanych z organów ewidencyjnych.

 Dotychczasowy tryb postępowania związany z kierowaniem korespondencji do płatników miał na celu zapewnienie przedsiębiorcom rzetelnej i wyczerpującej informacji o działaniach podejmowanych przez Zakład w początkowym okresie realizacji zadania wynikającego z przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej.  Obecnie doświadczenia zdobyte podczas ponad rocznego funkcjonowania instytucji "jednego okienka" oraz świadomość płatników zgłaszających w organach ewidencyjnych informacje związane z zakładaniem, zawieszaniem, likwidacją firmy, pozwalają na rezygnację z wysyłania przez Zakład pism informujących o sporządzeniu dokumentów ubezpieczeniowych. Przyjmuje się bowiem, że działania Zakładu w ramach "jednego okienka" dokonywane są na wniosek przedsiębiorcy.


 źródło: pismo I Oddziału ZUS w Poznaniu