Kontynuuj W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej w "Polityce Cookies".


» Elektroniczme formularze usprawnią obsługę klientów

INFORMACJA PRASOWA

 

 

Elektroniczne formularze usprawnią obsługę klientów

 

O przypadkach braku pojemników czy nieterminowego ich odbioru można informować ZM GOAP osobiście w Biurze Obsługi Klienta, delegaturach gminnych lub telefonicznie nr 61 624 22 22, jednak najsprawniej można tego dokonać korzystając z elektronicznych formularzy zgłoszeniowych dostępnych na stronie internetowej www.goap.org.pl Zachęcamy mieszkańców do korzystania z formularzy, a także z innych nowoczesnych form kontaktów ze Związkiem. Do osób, które wyrażą zgodę wysyłamy newsletter oraz SMS-y z aktualnymi wiadomościami.

    Wprowadzanie nowego systemu gospodarowania odpadami, nawet w okresie przejściowym, jest skomplikowaną operacją obejmującą kilkaset tysięcy nieruchomości na rozległym obszarze Związku. Zaangażowanych w nią jest kilkadziesiąt firm odbierających i przetwarzających odpady. Nieuniknione zatem jest wystąpienie pewnych utrudnień. ZM GOAP wraz z firmami odbierającymi odpady starają się by nieprawidłowości było jak najmniej oraz by szybko je eliminować. Jednak uwag, opinii i pytań związanych z funkcjonowaniem systemu napływa wciąż wiele. Tylko w lipcu i sierpniu otrzymaliśmy 22 tys. maili.

Sygnałów o nieprawidłowościach związanych z odbiorem odpadów w lipcu, pierwszym miesiącu funkcjonowania systemu, zanotowano 5108, w tym:

  • „białe plamy”, czyli brak pojemników – 1467
  • reklamacje usługi                                             – 3227
  • zmiana usługi                                                   – 424

W sierpniu liczba sygnałów zmalała do 4.666, znacznie mniej było reklamacji, przybyło jednak wniosków o zmianę zakresu usługi:

  • „białe plamy”,: czyli brak pojemników – 1559
  • reklamacje                                                      - 1910
  • zmiana usługi                                                   - 1197

W stosunku do ogólnej liczy obsługiwanych mieszkańców – 744 tys. osób oraz 83 tys. złożonych deklaracji, odsetek nieprawidłowości jest niewielki. Jednak każdy taki przypadek oznacza uciążliwości dla mieszkańców. ZM GOAP dokłada więc starań by wyeliminować wszelkie nieprawidłowości i na firmy, które niewłaściwie wywiązywały się z umów nałożył kary. Ich łączna kwota wyniosła w lipcu 297.340 zł. 

 

Przypominamy, że 15 sierpnia br. upłynął termin wniesienia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi za lipiec i sierpień. Związek rozesłał do blisko 80 tys. podmiotów, które złożyły deklaracje pisma z numerami subkonta, na które powinny dokonać wpłat. Jednak z przyczyn technicznych do niektórych osób dotarły one z opóźnieniem. Dla usprawnienia obsługi zdecydowano więc o wydłużeniu terminu płatności – uiszczenie po terminie nie będzie się wiązać z żadnymi konsekwencjami. Związek uruchomił także specjalne wspólne konto – jego numer jest na stronie internetowej www.goap.org.pl – na które mogą dokonywać wpłat osoby, do których nie dotarło pismo z numerem subkonta.

Więcej aktualnych informacji znajdziecie Państwo na stronie

http://www.goap.org.pl/wiadomosci/dla-mediow/